شرح لتمهيدي فوري و تمهيدي إنجليزي

Posted by جيل النصر المنشود On 8:14 ص


الى طلاب تمهيدى أدب و تمهيدي فوري

أولا: شرح و تحليل لقصيدتين
the solitary Reaper by William Wordsworth
and
on his blindness by John Milton

كما يحتوى الملف على القصدتين صوت وفيديو

للتحميل أضغط علي الصورة


أو


ثانيا:شرح وتحليل لرواية

oliver twist

A Summary of the Action of The Adventures of Oliver Twist


Analysis of Major Characters


Character List

plot


Themes, Motifs & Symbols


الرواية كاملة إنجليزي

الرواية كاملة عربي

نبذة عن الرواية وكاتبها عربي و إنجليزي

للتحميل أضغط علي الصورة

أو

1 Response to 'شرح لتمهيدي فوري و تمهيدي إنجليزي'

  1. wadahfadl Said,
    http://azharlangs.blogspot.com/2009/11/solitary-reaper-by-william-wordsworth.html?showComment=1262358700143#c7790940046951624228'> 1 يناير 2010 في 7:11 ص

    والله ممتاز وربنا يكتر من امثالكم يا شباب مصر بجد انا كنت محتاس ازاي اذاكر الروايه بس انتو ربنا يخليكو ليا يا رب
    ارجو منكم المزيد وياريت لو شرح قصيده spring و the collar بجد انا مكسوف عشان هاتعبكم معايا بس معلش بقي ما انتو السابقون واحنا اللاحقون ولازم تستحملو عموما انا مش بادخل الموقع ده كتير فياريت تبعتولي الشرح (اللي انا عشمان فيكو خير انكم تعملوهولي ) علي ايميلي wadahfadl@yahoo.com او علي الفيس بوك بنيكنيم وضاح فضل اكون متشكر جدا
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

     

إرسال تعليق